Retailbedrijven hebben zich altijd al hard ingezet om langdurige relaties op te bouwen met hun klanten. Om de concurrentie en de klanten zelf steeds een stap voor te blijven moeten retailers hun klanten echt grondig leren kennen. Het is belangrijk dat u niet alleen een duidelijk beeld hebt van uw bestaande klanten op persoonlijk en financieel vlak, maar ook van het klantentraject. Dat biedt retailers informatie over het gedrag van de klant, hoe ze hier het beste op reageren, en andere inzichten, zoals hoeveel ze uitgeven in fysieke winkels vergeleken met online. Door een diepgaande kennis van uw bestaande klantenportefeuille te combineren met externe gegevens bronnen kunt u gedragspatronen en trends identificeren, om nauwkeurige ramingen te maken en nieuwe klanten aan te trekken.
Met een groter volume aan gegevens over klantengedrag beschikt u over meer informatie dan ooit – en dus over meer opportuniteiten. De toegang tot data, relevante inzichten en de juiste tools biedt de retailers van morgen het potentieel om hun concurrentiekracht te vergroten en steeds een stap voor te blijven. Analyses en inzichten uit gecombineerde gegevens maken het mogelijk om gerichte producten aan te bieden, de verkoop- en marketingactiviteiten te stroomlijnen en nieuwe klantengroepen te identificeren. Smart data maken dit mogelijk.