Bewezen ROI voor Thomas Cook dankzij Bisnodes Single Customer View

Smart data

Enkele grote problemen met gegevensbeheer weerhielden Thomas Cook ervan om een echte één-op-één communicatie op te zetten en klantentrouw te verbeteren. Dankzij Bisnodes structurele oplossing kon ze de efficiëntie van haar communicatie verviervoudigen en de kosten met bijna € 40 per verzonden mailing reduceren.

Grote problemen met gegevensbeheer tijdens het opzetten van een één-op-één communicatiestrategie

Thomas Cook werd verschillende keren geprezen voor haar inspanningen

Thomas Cook werd verschillende keren geprezen voor haar inspanningen

Voor haar inspanningen werd Thomas Cook door organisaties binnen en buiten haar sector geprezen: 4 Cuckoo-awards van 2013 tot 2016, de DQA Data Quality Award van 2014 en de Innovation Award van Travel Magazine.

Thomas Cook wou een echte één-op-één communicatiestrategie met haar klanten opzetten om de loyaliteit te vergroten.

Zo doende botsten ze op enkele grote problemen op het vlak van gegevensbeheer:

  • 11 % postretours
  • Dubbels op individu- en huishoudniveau: enkele klanten kregen hun direct mail tot 6 keer toe!
  • Ontbrekende gegevens voor personalisering omdat online en offline bronnen niet gelinkt waren

De Single Customer View van Bisnode

Bisnode helpt Thomas Cook een overzicht per klant creëren, dubbels op individu-en huishoudniveau op te sporen en een unieke identificatiesleutel toe te voegen aan elke klant. Hierdoor kan ze ook informatie van verschillende online en offline bronnen linken aan de juiste klanten.

Detectie van verhuizers en correctie van foute adressen

Bisnode controleert 3 keer per jaar of er verhuizers in de Thomas Cook-database zitten, waardoor ze deze mensen uit de mailing kan laten, of hen op hun nieuwe adres kan bereiken. 
Thomas Cook maakt ook gebruik van de Road 65-software om haar adressen te standaardiseren vooraleer de mailing wordt verzonden, wat ervoor zorgt dat ze niet worden geretourneerd omwille van ontbrekende of verkeerd gespelde adresgegevens.

ROI op communicatie optimaliseren

Thomas Cook bespaarde meer dan € 70.000 kosten per jaar dankzij de daling van de postretours van 11% tot 0,7%. Daarnaast werd het aantal dubbels aanzienlijk verminderd, met een stijging van de respons van 1,23% naar 4,31% en een opbrengst van € 38,45 per verzonden mailing als gevolg.