Spa Duo: hypergerichte omnichannelbenadering leidt tot succesvolle lanceringscampagne

Digital

De beste manier om een nieuw product te promoten is om de klant erover te laten praten. En er is geen betere manier om het ijs te breken dan de klant het product te laten proeven. 

Spadel

Spadel
  • Marktleider in België op het gebied van natuurlijk mineraalwater
  • 5 merken: Spa, Bru, Watwiller, Carola en Brecon Carreg
  • Omzet: 231.1 miljoen €
  • 747 medewerkers
  • Als 4e gerangschikt in de lijst van Belgische bedrijven met de beste reputatie

Bij de marktintroductie van Spa Duo, een nieuw assortiment niet-bruisende natuurlijke limonades van Spadel, was de doelstelling  duidelijk: online consumenten en klanten bereiken die de innovatie van Spa met een hoge waarschijnlijkheid zouden kopen en hen ertoe aanzetten om een digitale bon in te ruilen en zo de nieuwe drank voor het eerst te proeven.

Bisnode stelde een Permesso Turbo-campagne voor. Deze keuze lag voor de hand om:

  • de beste prospecten te vinden voor twee kanalen (de diepgang van de Permesso-community en de reikwijdte van Facebook);
  • het e-couponplatform en het printproces te hosten;
  • Bisnode te verbinden tot een minimale klikhoeveelheid voor de campagne: geen enkel risico voor de klant!

Bij de lancering van de campagne verbond Bisnode zich tot zo'n 6500 kliks op het e-couponplatform voor een overeengekomen budget.

Eerst werd een zeer gerichte Permesso-mail  verstuurd op basis van een unieke combinatie van een aantal van de duizenden selectiecriteria uit ons B2C-referentiesysteem. Een week na de lancering van de e-mailcampagne bekeek Bisnode de resultaten. Wie had de mail geopend? Wie had op de bonnenpagina geklikt? Wie had besloten om de bon af te drukken?

De groep meest geëngageerde consumenten werd vervolgens als input gebruikt om een Facebook Custom Audience te creëren. We vroegen Facebook om hun ‘twins/look-a-likes’ te zoeken en gebruikten vervolgens dezelfde campagne op deze groep gedurende een termijn van twee weken.

De resultaten van de campagne overstegen onze verwachtingen ruimschoots: we haalden onze beloofde 6500 kliks (we klokten uiteindelijk af op 7500, 15% boven de doelstelling). De campagne zorgde er bovendien voor dat meer dan 6800 consumenten hun bon afdrukten.

Het geheim van dit succes is natuurlijk de relevantie: de doelgroep was zo geïnteresseerd in het product dat ze niet alleen de bon afdrukten, maar de aanbieding ook leuk vonden, erop reageerden en deelden met hun Facebook-vrienden, wat een sterke organische reikwijdte  opleverde!

Een nieuwe succesvolle productlancering en opnieuw een tevreden klant!