Deel het met uw netwerk!
Help uw collega's en vrienden om hun kennis te verdiepen
Bewezen ROI voor een beroemd reisbureau dankzij Bisnodes Single Customer View
Grote problemen met gegevensbeheer tijdens het opzetten van een één-op-één communicatiestrategie
Voor haar inspanningen werd het reisbureau door organisaties binnen en buiten haar sector geprezen: 4 Cuckoo-awards van 2013 tot 2016, de DQA Data Quality Award van 2014 en de Innovation Award van Travel Magazine.
Het reisbureau wou een echte één-op-één communicatiestrategie met haar klanten opzetten om de loyaliteit te vergroten.
Zo doende botsten ze op enkele grote problemen op het vlak van gegevensbeheer:
De Single Customer View van Bisnode
Bisnode helpt de touroperator een overzicht per klant creëren, dubbels op individu-en huishoudniveau op te sporen en een unieke identificatiesleutel toe te voegen aan elke klant. Hierdoor kan ze ook informatie van verschillende online en offline bronnen linken aan de juiste klanten.
Detectie van verhuizers en correctie van foute adressen
Bisnode controleert 3 keer per jaar of er verhuizers in het reisbureau-database zitten, waardoor ze deze mensen uit de mailing kan laten, of hen op hun nieuwe adres kan bereiken.
Het bedrijf maakt ook gebruik van de Road 65-software om haar adressen te standaardiseren vooraleer de mailing wordt verzonden, wat ervoor zorgt dat ze niet worden geretourneerd omwille van ontbrekende of verkeerd gespelde adresgegevens.
ROI op communicatie optimaliseren
De touroperator bespaarde meer dan € 70.000 kosten per jaar dankzij de daling van de postretours van 11% tot 0,7%. Daarnaast werd het aantal dubbels aanzienlijk verminderd, met een stijging van de respons van 1,23% naar 4,31% en een opbrengst van € 38,45 per verzonden mailing als gevolg.