Een prestigieus FMCG-merk verhoogde haar conversie door hetzelfde publiek twee keer te bereiken via twee verschillende kanalen

Digital

Toen dit bekende merk besloot om een winkel te openen, wilde ze bij voorkeur mensen aantrekken die in het gebied wonen. Om zoveel mogelijk prospecten om te zetten in klanten, besloot Bisnode om ze twee keer te contacteren: één keer per direct mail, één keer via Facebook. De resultaten waren fantastisch.

 

Het juiste doelpubliek bepalen

De klant was zeer specifiek over de doelgroep. Gebaseerd op onze referentiedatabase en talrijke selectiecriteria, is Bisnode erin geslaagd om alleen relevante prospecten te selecteren. Naast het gebruik van specifieke selectiecriteria beperkte Bisnode de doelgroep tot diegenen die dicht bij de winkel wonen. Omdat de klant alleen nieuwe klanten wilde genereren, sloot Bisnode het klantenbestand uit, aangezien deze door de klant zelf geïnformeerd werden over de nieuwe winkel.

 

Belangrijkste lessen

key take out
  • Het zenden van dezelfde communicatie via twee verschillende kanalen zal je bericht versterken

  • Conversiepercentage is hoger als we onze klant via twee kanalen benaderen

De juiste kanalen kiezen

Zodra de doelgroep was geselecteerd, wou de klant ermee in contact komen via een offline mailing. Toen de communicatie had plaatsgevonden, stelde Bisnode de klant voor om de boodschap kracht bij te zetten door hetzelfde publiek te contacteren via social media (Facebook). Bisnode slaagde erin om 60% van het offline publiek opnieuw te bereiken via Facebook. Twee weken nadat de postale mailing werd verzonden, ontving dezelfde doelgroep de communicatie via een advertentie op Facebook.

Realisaties

14% van de nieuwe klanten kwam uit onze "double touch"-campagne, door offline mailings en social media als communicatiekanaal te gebruiken. 

Twee keer hetzelfde bericht sturen over verschillende kanalen zal de conversie van uw campagne verhogen.

Hetzelfde kan worden gedaan in combinatie met andere kanalen (Facebook & display, offline & display, tv & Facebook…). Andere suggesties zouden zijn om met één kanaal te beginnen en alleen het publiek dat niet reageerde opnieuw te targeten via een tweede kanaal.