Autoconstructeur gaf de bekendheid van lokale resellers een duwtje in de rug

Digital

Bisnode werd gecontacteerd door een bekende autoconstructeur die om hulp vroeg om enkele van haar resellers bekender te maken. Ontdek hoe we hun bekendheid enorm wisten te verhogen in zeer specifieke gebieden door alleen het publiek te selecteren dat ertoe doet.

Het juiste doelpubliek bepalen

Samen met de klant hebben we de beoogde criteria bepaald en de doelgroep gedefinieerd. Gebaseerd op onze referentiedatabase en talrijke selectiecriteria hebben, kunnen we een zeer nauwgezette keuze maken uit het publiek dat ertoe doet.

De juiste kanalen kiezen

Bisnode en de klant hebben voor een echte cross-channel oplossing gekozen, waarbij e-mail en Facebook worden gecombineerd. Bij Bisnode hebben we een permission based e-mail platform genaamd Permesso dat het vertrouwen van 500.000 consumenten heeft. We gebruiken dit platform voor hypertargeting en Facebook om de reikwijdte zo groot mogelijk te maken (6,3 mln. prospects in België).

In de 1e fase heeft Bisnode een klassieke e-mailcampagne gelanceerd op de doelgroep binnen Permesso die op onze klant is afgestemd. In de 2e fase werden de beste respondenten uit de e-mailontvangers geselecteerd en naar Facebook geüpload. Van de 6,3 miljoen Belgen op Facebook hebben we de 10% meest gelijkaardige aan de beste respondenten behouden. Van deze 10% werd slechts 10% geselecteerd die binnen het verzorgingsgebied van de klant wonen.

Realisaties

Elf dagen lang toonde Bisnode de advertentie op Facebook en van degene die werden geselecteerd, heeft 75% de advertentie gezien. Bisnode genereerde een verbluffend klikpercentage van 5,28%. Tijdens die 11 dagen nam elke 6 minuten een lokale prospect een kijkje naar de lijst met auto's die te koop staan! 

Door de twee kanalen te combineren, waren we 5 keer efficiënter dan bij een gewone Facebook-campagne!