Deel het met uw netwerk!
Help uw collega's en vrienden om hun kennis te verdiepen
Automobielbedrijf zorgt ervoor dat klanten sneller betalen
Slechte gegevenskwaliteit leidde tot laattijdige betalingen
Het bedrijf merkte op dat de bestanden die ze als voornaamste bron gebruikte niet altijd nauwkeurige informatie bevatte. Daarnaast bevatte de bron alleen btw-plichtige bedrijven, dus moest elk ander bedrijf en elke beoefenaar van een vrij beroep manueel worden geregistreerd.
Vanwege de slechte gegevenskwaliteit werden een heleboel facturen teruggestuurd. Er was eveneens een gebrek aan structurele inspanningen om de database up-to-date te houden. Er werden enkel correcties gemaakt op uitdrukkelijk verzoek van de klant, of wanneer de facturen werden teruggestuurd naar de afzender.
Een structurele datakwaliteitsoplossing
Bisnode stelde een proactieve oplossing voor, te beginnen met een initiële opschoning van de klantendatabase op basis van een vergelijking met het Spectron B2B-referentiebestand.
Dankzij de langetermijnoplossing van Bisnode ontvangt het bedrijf nu wekelijks signalen, niet alleen over adreswijzigingen, maar ook over wijzigingen wat betreft de juridische status.
Om minder tijd te moeten besteden aan het manueel invoeren van gegevens, installeerde Bisnode ook een tool achter alle 'front office'-toepassingen van het bedrijf. Wanneer een klant in het systeem moet worden gezet, kunnen "front office'-werknemers voortaan het bedrijf rechtstreeks opzoeken in Bisnodes Spectron B2B-referentiebestand en correcte en volledige gegevens integreren met slechts één klik op de muisknop.
Grotere cashflow en 85% minder manuele invoer van gegevens
Dankzij een verbeterde gegevenskwaliteit wordt het bedrijf nu minder facturen teruggestuurd. Daardoor gebeuren de betalingen veel sneller en efficiënter, wat de cashflow ten goede komt.
Vooraleer met Bisnode samen te werken, moest het bedrijf ongeveer 250 manuele correcties uitvoeren per maand, wat ze met 55% hebben weten te beperken. Het creëren van nieuwe klanten in het systeem is ook veel minder tijdrovend geworden. Door de tool in front office en callcenters te gebruiken, werd het aantal verzoeken om manuele gegevensinvoer met 85% gereduceerd.