Één Single Customer View creëren

Neem met het volste vertrouwen zakelijke beslissingen en optimaliseer uw bedrijfsprocessen door één waarheid te creëren in uw klantgegevens

checkmark.png

Neem met het volste vertrouwen zakelijke beslissingen door één waarheid te creëren in uw klantgegevens

checkmark.png

Optimaliseer uw bedrijfsprocessen door alle beschikbare multichannel gegevens met elkaar te verbinden

checkmark.png

Doe uw bedrijf groeien door van een reactieve naar een proactieve gegevenskwaliteitaanpak over te schakelen

Het belang van efficiënt gegevensbeheer in een

Het belang van efficiënt gegevensbeheer in een 'big data'-wereld

In ons digitaal tijdperk groeit de hoeveelheid klantgegevens exponentieel. Meer dan ooit kampen marketeers en data warehouse managers met problemen wat betreft gegevensbeheer en gegevenskwaliteit in verschillende bedrijfsprocessen.

De optimalisering van uw gegevensbeheer en gegevenskwaliteit wordt alsmaar belangrijker. De reden hiervoor is evident. Het gaat allemaal om efficiëntie en het besparen van geld. Een gebrek aan een efficiënt gegevensbeheer en gegevenskwaliteit veroorzaakt heel wat problemen in zowat alle bedrijfsprocessen: operationeel, financieel, marketing, bedrijfsanalyse,…. Het is een stok in het wiel van uw bedrijf.

Hoe de invoer van verkeerde gegevens oplossen? Hoe klantgegevens matchen die op verschillende tijdstippen en in verschillende systemen zijn aangemaakt?  Hoe dubbels opsporen op het niveau van individuen of huishoudens? Hoe bedrijven identificeren? Hoe vermijden dat u prospects en bestaande klanten door elkaar haalt? Hoe ervoor zorgen dat de gegevens die u analyseert correct zijn?

Bisnode als uw vertrouwde partner

Bisnode creëerde een unieke methodologie met betrekking tot gegevensbeheer op basis van de vergelijking van externe klantendatabases met haar referentiebestanden, zowel B2B als B2C. Door een zeer krachtig matchingalgoritme toe te passen, kunnen uw gegevens worden aangevuld met unieke identificatiesleutels die stabiel zijn overheen de tijd. Bovendien duidt Bisnode de verschillen aan tussen uw gegevens en haar referentiebestanden. Dit maakt het mogelijk om op een slimme manier met uw gegevens om te gaan, datakwaliteit te optimaliseren en van reactief naar proactief databeheer over te schakelen.

    Data identificatie

    Unieke matching met de Bisnode referentiebestanden en de creatie van een uniek overzicht van al uw gegevens op verschillende niveau's: bedrijf, individu, huishouden, adres,...

    Datakwalificatie

    Bevestigen, verbeteren en structureel updaten van uw bestaande contactgegevens zoals adres, geboortedatum, naam,...

    Dataverrijking

    Voeg relevante gegevens toe: contactpunten zoals e-mail of andere gegevens om uw database te vervolledigen.

Neem met het volste vertrouwen zakelijke beslissingen dankzij een 360°-zicht op uw klantgegevens

Neem met het volste vertrouwen zakelijke beslissingen dankzij een 360°-zicht op uw klantgegevens

  • U krijgt een correct zicht op dubbels op verschillende niveaus:

    Hoeveel individuele klanten heb ik? Hoeveel gezinnen? Wat is de overlapping tussen het consumenten- en bedrijfssegment?

  • We creëren één waarheid overheen meerdere kanalen:

    Dankzij de Bisnode-identificatie wordt het linken van uw eigen en/of andere (externe) operationele en marketinggegevens eenvoudiger. U zult één omni-channel-zicht krijgen op een klant, bedrijf, huishouden of adres, ongeacht de gegevensbron of het kanaal, het gegevensformaat of het type informatie of de recentheid van de gegevens in uw databases.

Klantherkenning, altijd en overal

Klantherkenning, altijd en overal

  • Optimaliseer de identificatie en kwalificatie van klanten en prospecten:
    • Ga na of een persoon of bedrijf bestaat door zijn/haar gegevens te vergelijken met Bisnodes referentiedatabases
    • Kwalificeer de persoon door die te matchen met uw bestaande gegevens om te achterhalen of het een bestaande klant, ex-klant, lead, ... is en voorkom dubbels.
  • Dankzij Bisnodes identificatiewebservices kunt u klanten in real-time identificeren via welk kanaal of welke toepassing dan ook. Dit helpt u niet alleen snel te reageren op klantinteracties, het optimaliseert ook uw gegevensinvoerprocessen.
Versnel uw processen dankzij een eenvoudigere update van multichannel-contactgegevens

Versnel uw processen dankzij een eenvoudigere update van multichannel-contactgegevens

  • Het huidige adres van postretours (na het versturen van facturen of commerciële mailings) kan gemakkelijk worden opgegeven door de Bisnode identificatiesleutel te gebruiken. Ook kunt u gegevens zoals het telefoonnummer gemakkelijk valideren en op eender welk moment om recente contactgegevens vragen.
  • Beter nog, zet de stap richting een proactieve oplossing en krijg wekelijks een signaal van alle verhuisde identificatiesleutels: Change Track.
Bisnode als unieke partner op het gebied van gegevensbeheer:

Bisnode als unieke partner op het gebied van gegevensbeheer:

  • Unieke identificatiemethoden die gebruikmaken van multichannel-referentiegegevens: adres, e-mail, telefoon,..
  • Na identificatie binnen verschillende bronnen kan Bisnode de gegevenskwaliteit van uw contactpunten optimaliseren om een "single customer view" te creëren, hetzij op basis van best practices, hetzij door uw eigen beslissingsregels te gebruiken.
  • Snel en flexibel te gebruiken in verschillende processen: De Bisnode-oplossing is flexibel, kan worden toegepast op diverse processen en is niet afhankelijk van softwarelicenties en -updates. Daarnaast kan ze worden gebruikt via verschillende technische kanalen: batch, real-time/webgebaseerd, geautomatiseerd via SFTP.
  • Geschikt voor zowel B2B als B2C
    Dit systeem van unieke identificatiesleutels binnen referentiedatabases bestaat voor zowel bedrijfs- als consumentenrecords.
  • ROI-gestuurd
    De ROI van gegevenskwaliteitsinspanningen kan worden gemeten en daarom worden bewezen. Een investering in de correcte gegevenskwaliteitsoplossingen loont!
Klantencase

Bewezen ROI voor Thomas Cook dankzij Bisnodes Single Customer View

Enkele grote problemen met gegevensbeheer weerhielden Thomas Cook ervan om een echte één-op-één communicatie op te zetten en klantentrouw te verbeteren. Dankzij Bisnodes structurele oplossing kon ze de efficiëntie van haar communicatie verviervoudigen en de kosten met bijna € 40 per verzonden mailing reduceren.

Meer weten

Identificeer uw contacten

Weet met wie u te maken hebt, altijd en overal

Het identificatieproces 

Ondek de Bisnode keys

De Bisnode-oplossing is gebaseerd op de vergelijking van uw klantgegevens met Bisnodes referentiedatabases, zowel B2C als B2B, aan de hand van een hoogstaand matchingalgoritme.

Over de jaren heen heeft Bisnode een aantal referentiedatabases ontwikkeld die gegevens bevatten over bedrijven, klanten en geografische elementen:

  • Consu-Matrix: database met contactgegevens van Belgische consumenten, socio-demografische gegevens en informatie m.b.t. hun levensstijl (inclusief verhuizersgegevens)
  • Spectron-database: database met een brede waaier van bedrijfsadressen en contacten 
  • Road 65: straatreferentiebestand met meerdere varianten en historische namen

Het gebruik van referentiedatabases is nodig om de juiste beslissingen te nemen op basis van de meest actuele status van uw contactgegevens.

Unieke identificatiesleutels:

Via de vergelijking tussen uw data en de referentiedatabases zal elk element worden aangevuld met een aantal unieke identificatiesleutels. En dit op verschillende niveaus:

  • Individu
  • Huishouden
  • Bedrijf

Deze identificatiesleutels kunnen in uw eigen systemen worden geïntegreerd en makkelijk worden gebruikt voor een verdere gegevensuitwisseling. Ze kunnen worden gebruikt om een Single Customer View te creëren en zo uw interne processen en het klantgegevensbeheer te verbeteren.

Connecting the Dots

Bedrijven verzamelen heel wat informatie over klanten en prospecten over verschillende kanalen.

Deze informatie wordt vaak in verschillende databases bewaard die minder of meer gedetailleerd zijn. De beschikbare gegevens die u verzamelt via de verkoop van producten of diensten bevatten vaak veel meer details dan de gegevens over de mensen die zich hebben ingeschreven voor uw nieuwsbrief.

Omdat deze gegevens vaak niet aan elkaar gelinkt zijn, verliest u heel wat waardevolle informatie en inzichten over uw klanten en prospects.

Door uw informatie te vergelijken met een multichannel-referentiedatabase, kan Bisnode contacten identificeren, zelfs zonder postadres.

Op die manier kunt u:

  • Weten met wie u te maken hebt bij elke klantinteractie en uw dialoog personaliseren
  • Cross- en upsellingopportuniteiten detecteren dankzij een 360°-zicht op uw klanten en prospects
  • Meer waarde halen uit uw data door alle contactinformatie met betrekking tot hetzelfde individu aan elkaar te linken

Begin met het creëren van één single customer view

Get started Single Customer View

U wenst door ons gecontacteerd te worden?

Call us

Call us

We zijn beschikbaar elke werkdag van 9 tot 17u30

+32 (0)2 555 97 00