Weet hoe uw klanten eruit zien

Identificeer en begrijp uw klanten aan de hand van een datagestuurde analyse

checkmark.png

Begrijp uw klanten dankzij een grondige analyse

checkmark.png

Vergroot de impact van uw marketing met de juiste klanteninformatie

checkmark.png

Bereik nieuwe klanten dankzij diepere klantinzichten

Wij helpen u om uw klanten te begrijpen

Wij helpen u om uw klanten te begrijpen

Dankzij Bisnodes oplossingen zult u uw klanten en prospecten ten volle kunnen begrijpen. Met relevante gegevens, de modellen en inzichten van onze analisten, stellen we u de middelen ter beschikking om nieuwe business te genereren. Door uw data, de gegevens van een tweede partij en onze referentiegegevens te combineren en te analyseren, biedt Bisnode waardevolle inzichten in bestaande klanten en nieuwe potentiële doelgroepen. Hierdoor kunt u nauwkeurige selecties maken en uw marketing optimaliseren met doelgerichte aanbiedingen, de juiste personen en bedrijven bereiken via de juiste kanalen en nieuwe zakelijke opportuniteiten creëren.

Klanten beter begrijpen

Klanten beter begrijpen

  • Waarin verschillen mijn klanten?
  • Wat zijn de kenmerken van mijn beste klanten?
  • Hoe kan ik mijn klanten beter begrijpen dan mijn concurrenten? 
targeted customers

Beoogde klanten

  • Wat is de juiste doelgroep voor mijn nieuwe product?
  • Hoe kan ik mijn marktpenetratie vergroten binnen een specifiek segment?
  • Hoe kunnen we inkomsten genereren via hogere conversies?
Campagnes doeltreffender maken

Campagnes doeltreffender maken

  • Snel onbenut marketingpotentieel ontdekken
  • Gemakkelijker belangrijke doelgroepen identificeren
  • Gepersonaliseerde interacties met het juiste publiek
  • Relevantere communicatie
Waardevolle inzichten krijgen via profilering

Waardevolle inzichten krijgen via profilering

  • Leer begrijpen wie uw klanten zijn en wat hun behoeften zijn, dankzij scherpe en relevante analyses.
  • Verzeker u van goede bedrijfskritische beslissingen aan de hand van een combinatie van eigen en Bisnodes gegevens.
Klantencase

Visuele kennistool helpt PointCarré zijn klanten beter te begrijpen

Als retailer is het van cruciaal belang om de prestaties van elke winkel op de voet te volgen. De communicatie moet bovendien gesegmenteerd worden en overeenstemmen met de specifieke aankoopgewoonten en het aankooppotentieel van de klant. Ontdek hoe Bisnode PointCarré helpt dankzij een visuele kennistool met gegevenskwaliteit- en segmentatiefuncties.

Meer weten

RFM is een krachtige tool om de verschillende groepen van klanten te onderscheiden (van "nieuw" tot "grote uitgevers" en "bijna verloren") op basis van hun aankoopgedrag in het verleden en 3 simpele KPI's: recentheid, frequentie en geldwaarde. Hoe recent, hoe vaak en hoeveel kochten uw klanten?

Uw klanten kunnen verschillende getrouwheidskaarten hebben en Bisnode helpt u deze aan één individu te linken. Hierdoor kunnen we ze in het juiste RFM-segment onderbrengen.

De RFM-tool helpt u het volgende te begrijpen:

  • de verschillende soorten van klantgedrag
  • de specifieke eigenschappen van de verschillende klantengroepen
  • of er acquisitie-, loyaliteits- of retentieproblemen zijn.
  • hoe goed uw relatie met de klant is
  • punten van verbetering: acquisitie, up-selling, koopfrequentie, enz.
  • de verwachte totale waarde van uw klant tegen het einde van het jaar

Met de inzichten die de RFM-analyse oplevert, hebt u alles in huis om uw verkoop te boosten, om prospecten aan te trekken die gelijkaardig zijn aan uw beste klanten, om een boodschap op maat van elke klantengroep uit te zenden, …

 

Net als een heleboel andere bedrijven probeert uw organisatie potentiële klanten aan te trekken in een marketingcampagne. Het juiste publiek bereiken is van levensbelang voor efficiënte marketingcampagnes. Daarnaast hangt het resultaat van uw campagnes ook af van het vermogen van uw organisatie om klanten op een persoonlijke manier te engageren met individuele boodschappen die afgestemd zijn op hun behoeften en situatie.

Om daarin te slagen, maken succesvolle bedrijven nauwgezette klantportretten die een grote verscheidenheid aan gegevens over meerdere kanalen bevatten. Dit staat hen ook toe om groepen van klanten met gelijkaardige profielen of gedragspatronen te identificeren.

Tot slot zult u uw interacties met de klant hierdoor kunnen personaliseren.

Market Miner is een krachtig interactief platform voor sales en marketing managers die meer B2B-leads willen genereren.

Het begint allemaal met het kennen van het profiel van uw klanten of bepaalde klantsegmenten:

Door uw klantgegevens en Bisnodes uitvoerige B2B-referentiebestand (waarin alle Belgische bedrijven en zelfstandigen staan opgelijst) te combineren, krijgt u een gedetailleerde inzicht in uw klanten. 

Met deze inzichten kunt u in een volgende fase doelgerichte en gesegmenteerde prospectlijsten opstellen, op basis van criteria die er het meest toe doen in uw specifieke zakelijke context. 

Verschillende klantengroepen moeten op een verschillende manier aangepakt worden

Om uw klanten goed te leren kennen en uw marketing op hen te kunnen richten is een relevante klantsegmentering nodig. Om de diverse profielen en behoeften van uw klantenbestand te kunnen identificeren, deelt u het best op in groepen van individuen die gelijkaardig zijn op bepaalde manieren die beslissend zijn voor uw marketingacties. 

Dankzij haar uitgebreide reeks van gegevensvariabelen kan Bisnode klantsegmenten creëren op basis van gedetailleerde socio-demografische kenmerken en kenmerken m.b.t. de leefwijze.

Onze segmenteringsoplossing maakt het mogelijk om uw communicatie en marketingacties af te stemmen op uw klanten en prospecten op basis van de socio-demografische of leefwijzegroepen waartoe ze behoren.

Creëer de omstandigheden voor een groter potentieel:

  • Stroomlijn verkenning met commerciële informatie geïntegreerd in uw eigen systemen.
  • Maak uw marketing nauwkeuriger door doelgerichte aanbiedingen te ontwikkelen.
  • Maak het verwerken van leads en het uitbreiden van uw business eenvoudiger aan de hand van relevante en complete klantprofielen.

Ondersteun uw business met meer informatie over uw klanten:

  • Wees beter op de hoogte voor betere klantrelaties
  • Zorg voor een volledige en nauwkeurige gegevens in uw CRM met behulp van Bisnodes kwaliteitsvolle consumenten- en zakelijke informatie.
  • Neem wijze beslissingen dankzij de toegang tot voortdurend bijgewerkte klantgegevens.
  • Maak het verwerken van leads en het uitbreiden van uw business eenvoudiger aan de hand van relevante en complete klantprofielen.
\

Begin met begrijpen uw klanten

Contact form solution NL

U wenst door ons gecontacteerd te worden?

Bel ons

Bel ons

We zijn beschikbaar elke werkdag van 9 tot 17u30

+32 (0)2 555 97 00