Doe uw klantenbestand groeien 

Creëer groeistrategieën met behulp van een volledig begrip van uw klanten en de markt

checkmark.png

Breng uw klanten automatisch onder in trouwheids- en waardesegmenten

checkmark.png

Kom te weten of er extra verkopen kunnen worden gerealiseerd dankzij een duidelijk beeld van het klantenbestand

checkmark.png

Communiceer met uw klanten op een manier die hen echt aanspreekt

Vergroot het aantal klanten

Vergroot het aantal klanten

Iedereen zal beamen dat het meer kost om een nieuwe klant te vinden dan om een bestaande te behouden. Daarom is het zo belangrijk om niet alleen te begrijpen welke klanten vandaag de beste zijn – maar ook welke het potentieel hebben om meer te besteden en de beste klanten van morgen te worden; degene die u een groter aandeel van hun aankopen zullen geven, ook gekend als "share of wallet".

Voor veel bedrijven is het een uitdaging om een duidelijk beeld te krijgen van het potentieel van hun klantenbestand. In feite vertellen uw klanten u wat ze willen. U hoeft alleen maar naar ieder van hen te luisteren en de juiste conclusies te trekken. Door naar uw transactiegegevens te kijken, kunt u onbenut potentieel identificeren en met de juiste boodschap komen. 

Met Bisnodes RFM- en "Next to buy"-oplossingen kunt u uw trouwste klanten, de klanten met het grootste onbenutte potentieel, maar ook cross-selling- of up-sellingopportuniteiten vaststellen. 

Map of customer relationship

Breng uw relatie met uw klanten in kaart

  • Segmenteer uw klantenbestand automatisch op basis van frequentie, recentheid en geldwaarde
  • Voorspel uw globale omzet en kom te weten waar actie te ondernemen om de totale verwachte omzet te behalen
  • Ken de juiste resources toe dankzij klantsegmentering op basis van actueel koopgedrag en kooppotentieel.
targeted customers

Breng de share of wallet van uw klanten en onbenutte mogelijkheden in kaart

  • Gebruik onze ontdubbelingsprocessen om een single customer view op te bouwen
  • De juiste klanten op de juiste manier aanspreken met behulp van een scherpe analyse en een slimme combinatie van uw klanteninformatie en Bisnode-gegevens.
  • Laat uw klanten u vertellen wat ze willen: gebruik onze  datamining-technieken om de juiste opportuniteiten voor elke klant te achterhalen
Klantencase

Automobielbedrijf zorgt ervoor dat klanten sneller betalen 

Met onvolledige bronnen en fouten in de handmatige invoer van klantgegevens leed het bedrijf aan een aanzienlijke hoeveelheid laattijdige betalingen. Kom te weten hoe ze de cashflow positief hebben kunnen beïnvloeden en de handmatige gegevensinvoer met meer dan 50% hebben gereduceerd.

Meer weten

Niet al uw klanten hebben ruimte voor groei. Sommige zullen op hetzelfde aankoopniveau blijven en andere vertrekken misschien.

De RFM-oplossing is een eenvoudige manier om klanten te identificeren die nood hebben aan uw producten en diensten en die het potentieel hebben om meer winstgevende klanten te worden.

RFM is een krachtige tool om de verschillende groepen van klanten te onderscheiden (van "nieuw" tot "grote uitgevers" en "bijna verloren") op basis van hun aankoopgedrag in het verleden en 3 simpele KPI's: recentheid, frequentie en geldwaarde. Hoe recent, hoe vaak en hoeveel kochten uw klanten?

Krijg een duidelijk begrip van uw klant door een 360°-overzicht te creëren op unieke klanten (vermijd dubbele klantrecords) en huishoudens. Kom de wallet share te weten van elk huishouden of elke klant. Link elk huishouden of elke klant aan de beste cross- of up-sellingopportuniteiten. Automatiseer selectieprocessen en communicatie via alle mogelijke rechtstreekse kanalen: e-mails, mobiel, post, social media, tv of digitale radio.

Alle bedrijven weten dat ze ervoor moeten zorgen dat hun aanbod de doelgroep bereikt die er waarschijnlijk goed op zal reageren. Het probleem is dat de traditionele doelgroepvariabelen niet meer accuraat genoeg zijn. Leeftijd, geslacht, adres en inkomen zeggen niet genoeg over de behoeften en voorkeuren van een individu. Hetzelfde geldt voor bedrijven: sector, aantal werknemers en de resultaten van vorig boekjaar verschaffen onvoldoende informatie over hoe welke behoeften een bedrijf nu heeft.

Voorspellende analyses van de gebeurtenissen (triggers) die voorafgaan aan een aankoop vertellen u wat uw doelgroep zal kopen en wanneer. Hierdoor kunt u op het juiste ogenblik interessante aanbiedingen voorstellen – en uw concurrenten een stap voor zijn.

Onze voorspellende analyses zijn niet alleen gebaseerd op historische klantgegevens. We verzamelen gegevens van veel verschillende bronnen overeenkomstig de variabelen die het relevantst zijn voor uw business. We verbeteren ook de kwaliteit van uw klantendatabase door unieke klanten en hun huishoudens te identificeren. Zodra we de voor uw bedrijf significante triggers hebben geïdentificeerd, kan worden voorspeld hoe waarschijnlijk het is dat klanten een bepaald product of bepaalde dienst kopen binnen een specifieke tijdspanne.

Voorspellende analyses helpen u bedrijfsstrategieën te ontwikkelen, de "tone of voice" van uw communicatie af te stemmen en conversiepercentages te verbeteren. 

\

Begin met het ontwikkelen van uw klanten

Contact form oplossingen

U wenst door ons gecontacteerd te worden?

Bel ons

Bel ons

We zijn beschikbaar elke werkdag van 9 tot 17u30

+32 (0)2 555 97 00