Behoud uw waardevolle klanten

Hou uw klanten in de gaten om te voorkomen dat ze vertrekken voordat het te laat is

checkmark.png

Verbeter de dialoog door event-driven marketing

checkmark.png

Anticipeer en voorkom klantenverloop

checkmark.png

Vergroot de klantentevredenheid om meer klanten te behouden

keep your customers

Behoud uw waardevolle klanten

Klanten behouden is goedkoper dan nieuwe klanten aantrekken. Daarom is het voor uw bedrijf essentieel dat u uw klanten goed in de gaten houdt: door te weten wie naar de concurrentie zou willen overstappen, kunt u erop inspelen en vermijden dat goede klanten vertrekken.

Improve customer loyalty

Maak uw klanten trouwer

  • Voorkom churn
  • Hou de activiteit van uw klanten in de gaten
  • Neem doordachte beslissingen over wie het doelpubliek moet zijn van uw marketingcampagnes

 

Klantencase

predictieve modellen om het verloop bij Ethias te reduceren

Ontdek hoe Ethias de ervaring van Bisnode met voorspellende modellen heeft benut om het verlooprisico te bepalen voor al zijn klanten. Het model hielp tevens hun interesse te bepalen voor de aankoop van een nieuw contract voor het product ‘Assistance’.

Meer weten

Belangrijkste resultaten

% minder churn % minder churn

10

% minder churn

keer effectiever cross-sell keer effectiever cross-sell

2

keer effectiever cross-sell

Welke klanten van u staan op het punt om uw bedrijf te verlaten? En wat zijn ze waard voor u? 

Een RFM-analyse levert u inzichten op zodat u kunt achterhalen welke klanten eerder de neiging hebben om te vertrekken en welke u zou moeten behouden omwille van hun waarde.

RFM is een krachtige tool om de verschillende groepen van klanten te onderscheiden (van "nieuw" tot "grote uitgevers" en "bijna verloren") op basis van hun aankoopgedrag in het verleden en 3 simpele KPI's: recentheid, frequentie en geldwaarde. Hoe recent, hoe vaak en hoeveel kochten uw klanten?

Zodra de "klanten die op het spel staan" zijn geïdentificeerd, hebt u alle troeven in handen om opnieuw met hen contact op te nemen door gepersonaliseerde e-mails te sturen, speciale kortingen of nieuwere producten aan te bieden, nuttige diensten te verlenen, …

Ze waren klant vooraleer ze de relatie hebben beëindigd. Vertrekkende klanten had u al lang kunnen zien aankomen! Door uw gegevens te combineren met onze dataminingcapaciteiten en ons vermogen om een klant en zijn/haar gezinsleden op unieke wijze te identificeren in uw gegevens, kunnen we voorspellingsmirakels verrichten!

  • Uit traditionele churnanalyses blijkt vaak waarom klanten ervoor kiezen om de relatie te beëindigen, maar zelden snel genoeg voor het bedrijf om in actie te schieten en het verlies van de klant te voorkomen. Aan de hand van voorspellende analyses kunt u tijdig over de informatie beschikken om uw communicatie, klantenservice en uw aanbiedingen aan te passen aan de wensen en behoeften van de klant en zo het risico beperken dat ze de relatie met u willen stopzetten.
  • Optimaliseer de ROI van uw retentiecampagnes: dankzij "churn probability" kunt u uw retentieacties afstemmen op de gekende waarde van uw klanten. 
\

Begin met het behoud van uw beste klanten

Contactform oplossing

U wenst door ons gecontacteerd te worden?

Bel ons

Bel ons

We zijn beschikbaar elke werkdag van 9 tot 17u30

+32 (0)2 555 97 00