Deel het met uw netwerk!
Help uw collega's en vrienden om hun kennis te verdiepen
1. Gebruik gratis data op macroschaal, niet op het microniveau van 1-to-1
Er zijn heel wat waardevolle gratis gegevensbronnen om je marketingvisie te verrijken en te verruimen. Bijvoorbeeld:
2. Vermijd de risico’s en valkuilen van zogenaamd gratis data
3. Let zeer goed op als je gratis data wil gebruiken voor je marketingcampagnes.
Je loopt een groot risico om de vertrouwensband met je klanten kapot te maken. Sommige klanten vinden het opdringerig als je ongevraagd hun privéadres gebruikt. Zeker wanneer je persoonlijke foto’s toevoegt of gevoelige informatie over gezinsleden benut. Vooraleer je persoonlijke gegevens verzamelt en gebruikt moet je sowieso altijd de toestemming vragen aan de consument.
4. Data zijn een investering. Slimme investeringen leiden naar duurzame resultaten.
Bij data gaat kwaliteit boven kwantiteit. Om voor je bedrijf een solide toekomst op te bouwen, vertrek je best van een stevige basis: de vertrouwensband met je klanten. Data intelligence is een belangrijk instrument om dit vertrouwen te verdienen. Daarvoor moet je beschikken over correcte, relevante en volledig up-to-date gegevens. Enkel zo kun je klanten op hun wensen bedienen.
Dit lukt niet door puur handmatig te gaan putten uit open bronnen. Het vereist een intelligente en geautomatiseerde connectie met diverse betrouwbare bronnen van een professionele dataleverancier. Dit is de enige manier om smart data in je marketing te integreren. Het laat je toe om je klanten meer doelgerichte en relevante boodschappen te sturen. Met als beloning: een hogere respons en een sterkere klantenbinding.
Heb je vragen over gratis data versus smart data?
Ben je op zoek naar case studies?
Je Bisnode consultant Bart Vanbaelen adviseert je met plezier.