Data-driven marketing

9 boeken over data en marketing die niet mogen ontbreken in je reiskoffer

15 jun 2018

De zomervakantie staat voor de deur. Ben je nog op zoek naar gepaste lectuur over data om aan het zwembad of op het strand te lezen?  Ontdek dan hier onze samengestelde lijst van boeken die je de nodige tips & tricks zullen bezorgen.

Big data revolutie - Viktor Mayer – Schönberger

Big data revolutie - Viktor Mayer – Schönberger

ISBN 9789490574901

Beschrijving: Het begrip 'big data' wordt in het algemeen gezien als een ware revolutie in de informatiemaatschappij. Big data-analyse betekent het koppelen van alle beschikbare digitale data (en dus niet meer alleen maar steekproeven) met andere databronnen om te komen tot analyses, voorspellingen, onderzoeksresultaten en inzicht in het gedrag van mensen. Dit boek beschrijft hoe big data-analyse zich snel ontwikkelt en gebruikt veel herkenbare voorbeelden (bijvoorbeeld Facebook, Google, Amazon). Het boek geeft op duidelijke wijze de gevolgen en de risico's voor onze maatschappij aan en tevens handvatten hoe dit controleerbaar te maken is. 

Influencers - Carole Lamarque

Influencers - Carole Lamarque

ISBN 9789401441032

Beschrijving:  Influencer marketing is trending. Marketingplannen die inzetten op mond-tot mondreclame genereren twee keer zo veel verkoopresultaten. Maar niet alle aanbevelingen die circuleren, zijn relevant. Want wat in Amerika werkt, geldt niet zomaar in België en Nederland. INFLUENCERS is het eerste boek dat het totaalplaatje van influencer marketing schetst. Het laat iedere CEO, CMO en potentiële trendsetter inzien hoe je een boodschap kan verspreiden en geeft je een stappenplan om te beslissen over het soort magnetische content, het tijdstip en het type influencer waarop je het best inzet. Dit boek toont je hoe je een vernieuwde marketing- en communicatiestrategie kan ontwerpen die de basis vormt van het Influencer Marketing Canvas. 

Social Media ROI: Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organization - Olivier Blanchard

Social Media ROI: Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organization - Olivier Blanchard

ISBN 978-0789747419

Beschrijving: Top branding expert Olivier Blanchard brengt op een verrassende wijze nieuwe inzichten samen op vlak van strategie, planning, uitvoering, opvolging, analyse en optimalisatie voor jouw social media policy. In zijn boek toont hij hoe men financiële en niet-financiële impactdoelstellingen van social media kan definiëren… en ze ook bereiken. “Social Media ROI” reikt concrete en praktische oplossingen aan, gaande van het opzetten van structurele programma’s om followers aan te trekken, het definiëren van metrics, tot het omgaan en beheersen van crisissituaties. Of je nu actief bent in een start-up of een grote onderneming, dit boek zal je helpen om meer te halen uit elke cent die je investeert in social media.

Brainfluence - Roger Dooley

Brainfluence - Roger Dooley

ISBN: 9781118175941

Beschrijving: Brainfluence legt uit hoe je neurowetenschappelijk- en gedragsonderzoek kan inzetten om de consument beter te begrijpen door hun beslissingspatronen te analyseren. Neuromarketing bestudeert de manier waarop de hersenen op diverse cognitieve en sensorische stimuli van de marketing reageert. Analisten gebruiken dit voor het meten van de voorkeur van een consument, waar een klant op reageert  en waarom consumenten bepaalde beslissingen nemen. Met snelle en gemakkelijke tips bevat Brainfluence belangrijke strategieën voor het gericht bereiken van de consument door middel van persoonlijke verkoop, online en print advertenties en andere marketing media. 

Scanbaar Schrijven - Mark Van Bogaert

Scanbaar Schrijven - Mark Van Bogaert

ISBN: 9789401418522

Beschrijving: Do's en don'ts voor teksten met plakfactor Hoe kijkt uw lezer? Hoe leest uw kijker? En hoe trekt u uw lezer met weinig tijd toch uw tekst in? Scanbaar schrijven is een boek voor iedereen die teksten schrijft die rechtstreeks naar de lezer gaan, zonder dat er een professioneel vormgever aan te pas komt. Voor scholen, bedrijven, overheidsinstanties en verenigingen. In dit boek vindt u de basisregels om een tekst professioneler en lezersvriendelijker vorm te geven, ook met een eenvoudig tekstverwerkingsprogramma als Word. 

Customers the day after tomorrow - Steven Van Belleghem

Customers the day after tomorrow - Steven Van Belleghem

ISBN: 9789082542240

Beschrijving: We belanden stilaan in de derde fase van digitalisering: de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de relatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën. Dit boek gidst je door de nieuwste fase van digitalisering en reikt je de mindset aan om in de 'Day After Tomorrow' je bedrijf te blijven optimaliseren. Alleen zo slaag je erin de meest briljante digitale ontwikkelingen met de meest unieke menselijke skills te verenigen.  

The future of shopping - Jorg Snoeck & Pauline Neerman

The future of shopping - Jorg Snoeck & Pauline Neerman

ISBN: 9789082542271

Beschrijving: Hoe winkelen mensen in de toekomst? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven?  Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden. In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden. 

7 habits of highly effective people - Steven Covey

7 habits of highly effective people - Steven Covey

ISBN 9781451639612

Beschrijving: Dit is één van de zeldzame boeken die voorzitters, CEO's, opvoeders en individuen over de hele wereld heeft beïnvloed. Niet alleen om hun bedrijven en loopbanen te verbeteren, maar ook om te leven met integriteit, dienst, waardigheid, en succes op alle aspecten van het leven. Het heeft een niet te ontkennen impact gehad de afgelopen 25 jaar — en het zal ongetwijfeld nog verder blijven zijn impact hebben. 

Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals – Cole Nussbaumer Knaflic

Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals – Cole Nussbaumer Knaflic

ISBN 9781119002253

Beschrijving: Storytelling met Data leert u de basisprincipes van data visualisatie en hoe effectief te communiceren met deze data. U zult de kracht ontdekken van storytelling en de manier doorgronden om data als cruciaal punt in uw verhaal mee op te nemen. De lessen in dit boek zijn theoretisch, , maar gebaseerd en toegankelijk via talrijke relevante voorbeelden, waardoor u na het lezen van het boek klaar bent om onmiddellijk deze inzichten toe te passen op de creatie van uw volgende grafiek of presentatie.

Schrijf u in op onze mailinglist

U ontvangt onze nieuwsbrieven en occasionele communicatie met betrekking tot smart data, analyse, de laatste trends en de oplossingen van Bisnode.

Stap 2