Boost de resultaten van uw marketingcampagne voor het  Autosalon

Ontdek hier hoe we u kunnen helpen

Een complete oplossing,

vanaf 2.500€

Ontdek hoe we erin geslaagd zijn om de bekendheid van een dealer in een bepaalde regio te boosten door de creatie van een specifiek op maat gemaakte doelgroep.

 

Op zoek naar de ideale doelgroep

In samenwerking met de klant werden de relevante selectiecriteria bepaald. Dankzij de Bisnode referentiedatabase met een zeer ruime keuze aan selectiecriteria hebben we met een grote precisie de gewenste doelgroep kunnen modeleren.

 

Enkele cijfers

Enkele cijfers
  • De campagne was 5 x doeltreffender dan een klassieke Facebook benadering
  • 75% van de doelgroep zag de boodschap

  • 22% van de personen die de e-mail openden zijn meer geneigd uw product te kopen als er ook een boodschap is via Facebook

En dan de juiste kanaalkeuze

Bisnode en de klant opteerden nadien voor een echte cross-channel oplossing, met een combinatie van E-mail en Facebook. Bisnode beschikt met Permesso immers over een optin e-mail marketing platform met pertinente data van 500.000 consumenten. Dit is het ideale instrument om zeer precieze doelgroepen te bepalen waarbij nadien de nodige reach wordt bereikt via Facebook  (7.2 M prospects in België).

"Tijdens de 11 campagne dagen, werd de lijst met voertuigen die te koop stonden, maar liefst elke 6 minuten geconsulteerd door een gekwalificeerde prospect"

 

Meer weten?

In een eerste fase stuurde Bisnode een klassieke e-mail campagne naar de door de klant gevalideerde doelgroep binnen Permesso. Vervolgens ging Bisnode de beste respondenten opladen als audience binnen Facebook. Van de 7.2 miljoen Belgische consumenten actief op Facebook behielden we de 10% look-a-likes die overeenkwamen met het profiel van de beste respondenten op de e-mail en dit uiteraard beperkt tot de gewenste dealerregio.

Resultaten

Bisnode communiceerde de boodschap gedurende 11 dagen op Facebook, waar ze gezien werd door 75% van de geselecteerde doelgroep, met een click through percentage van 5,28%. Gedurende deze periode klikte elke 6 minuten een lokale prospect op de lijst met wagens die te koop stonden bij de dealer.

Dankzij de combinatie van beide kanalen scoorde de campagne maar liefst vijf maal beter dan een klassieke Facebook benadering.  

 

 

U wenst door ons gecontacteerd te worden?